Elva dagars väntan

Jag är gravid.

Jag är gravid jag är gravid jag är gravid.

Jag måste repetera det för mig själv om och om igen. Får inte förlora den här känslan.

I söndags sattes ett litet blastocyst in i min livmoder. Jag var nervös och lite uppspelt. Efter insättningen kändes det overkligt. Hade det här verkligen hänt? Jag var livrädd för att gå på toa. Samtidigt så höll jag på att kissa på mig, eftersom blåsan ska vara full när man gör insättningen.

Lev ett normalt liv, sa de. Ta det lite lungt idag, men sen kan du leva normalt.

Ja, eller hur? Jag känner hur lilla blastot släpper sitt tag och forsar ur mig varje gång jag hostar. När jag går på toa och torkar mig så förväntar jag mig att se blod. Och jag vet att på test-dagen kommer vi att få ett negativt besked.

Jag försöker att tänka positivt. Och alla säger att jag måste tänka positivt. För min negativa energi kommer att påverka utgången av det här. Men då har jag ju ännu en anledning att vara negativ?! Om mina negativa tankar redan har spolat bort lilla Blasto, då är det ju redan kört!!!

Därför upprepar jag för mig själv

jag är gravid jag är gravid jag är gravid

Kommentarer

  1. Åh, stort Grattis så här långt! Jag förstår känslan. Hade den under början av min förra graviditet. Imorse gjorde jag ett test men nä, det var negativt... mest förvånad och lite besviken, blev jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Till mitt barn

Beta 163

Tidslinjen del 2