Beta 163

Det är svårt att tro det. Svårt att få in det i huvudet. Men jag har gjort ett positivt graviditet-test. Vågade inte kissa på en sticka här hemma, så jag höll mig tills det var dags för blodprov på kliniken. Två timmar senare ringde de upp. Positivt. 163 hCG. Över 75 är positivt.

När jag kom hem kissade jag på en sticka ändå. Kanske hade jag förstått fel? Fast de hade ju bokat in mig på ett första ultraljud förstås. Men stickan visade också positivt.

Så jag är gravid i vecka 4+2. Vecka 5+0 enligt appen, men om jag räknar från äggplock minus två veckor, så är det v 4+2.

Så nu är det bara att oroa ihjäl sig i 30+ veckor, tills plutten är utom livsfara? Ja, och sen att oroa ihjäl sig resten av livet också antar jag.

Men just nu. Just idag. Så är jag gravid.

Kommentarer

  1. Stort grattis till det fantastiska beskedet!!!

    Jag tycker att oron under graviditeten, särskilt de första månaderna, var mycket värre än oron efteråt.

    Jag håller tummarna för att allt går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag är liksom inte en grubblande person, så den här oron är helt ny för mig. Huvudet slutar liksom inte att snurra. Hoppas på bra besked imorgon vid ultraljudet.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Till mitt barn

Tidslinjen del 2