Oroa sig

Så ultraljudet gick bra. Där låg du och sprattlade och vred och vände på dig. Så mycket att de inte fick en chans att se din profil och ditt näsben. Läkaren försökte och försökte. Men vi såg inget näsben. Du får komma tillbaka om ett par dagar, sa de.

Ett par dagar. Vet du hur mycket man kan googla på ett par dagar. Om jag inte visste vad inget näsben betydde förut så vet jag det nu. Och det är inget kul.

Så igår var jag tillbaka igen. Den här gången låg du still. Så still att läkaren undrade om jag hade ätit något på morgonen. Och hon knuffade och bökade och försökte väcka dig. Men du bara låg där alldeles stilla. Sov du?

Hjärtat slog så fint och allt annat såg bra ut och profilen och näsbenet visade du stolt upp.

Så allt bra och du är så fin och jag längtar till vi får ses och jag får hålla dig. Jag kommer aldrig släppa dig. 

Kommentarer

  1. Så fint! Kärleken till ens barn som på något sätt kommer med en gång och som sedan växer på sitt egna lilla vis...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Till mitt barn

Beta 163

Tidslinjen del 2