Till mitt barn

Du finns inte än. Inte på riktigt. Men i mitt huvud finns du. Och i mitt hjärta. Jag har börjat få en nervös känsla i magen. En längtan efter dig. En oro för att aldrig få träffa dig. En otålig väntan.
Imorgon görs ett ingrepp på en klinik. En kvinna lägger sig på britsen och ur hennes äggstockar plockar de levande, mogna ägg. Jag tänker på henne som en stark stolt kvinna. En kvinna med ett hjärta av guld. Jag önskar att du någon gång får träffa henne. För en del av henne är det som ska bli du. Du kommer att bli en del av henne, en del av din far, och en del av mig. Så stark du kommer bli. Så fulländad. Så älskad.

Lilla lilla älskade vän. Jag hoppas så innerligt att du snart ska vara hos mig. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Till mitt barn

Beta 163

Tidslinjen del 2