Ambivalens

Kollar ut genom fönstret och känner en sån deppighet. Mulet, kommer snart börja regna. Idag var en fin dag. Men imorgon då?

Kollar ut genom fönstret och känner en sån glädje. Mulet, kommer snart börja regna. Idag var en fin dag. Imorgon blir bra.

Kollar ut genom fönstret och känner ett lugn. Eller är det likgiltighet? Jag kan inte ändra på framtiden ändå. Och inte på det som varit. Kanske bättre att bara acceptera nuet. Gilla läget.
Så här är det och varken regn eller solsken kommer att ändra på det.

Och det blir som det blir i framtiden. Blir jag gravid så blir jag. Lämnar han mig så gör han.
Tror att mitt hjärta har gått in i någon sorts försvarsställning. Bestämt sig för att inte känna för mycket. Lättare så. Så mycket mindre ont.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Till mitt barn

Beta 163

Tidslinjen del 2